Mátra

Mátra

2014. február 23., vasárnap

Mátrai tekergés (Galyatető-Pásztó)

Ébredés után küldök Péternek egy üzenetet,de éppen Pesten van,ezért egyedül indulok bringázni.
Nincs kialakult tervem,egyszerűen nekiindulok a Mátrának,aztán majd formálódik.

Elhagyom a betondzsungelt,újra Szorospatak felé veszem az irányt és szeretnék legalább Mátraalmásig eljutni!

Szorospatak-Ifjúsági tábor

Utat talál a víz...

Rétegződések

Patakok,vízfolyások

Arra fogok tovább indulni

Bec-kút

Bec-kút. Kulacs töltő hely és jó már megállni egy kicsit. Meglepetésemre éppen,hogy csak néhány csepp forrásvíz hagyja el a csövet. Itt most nem lesz utántöltés.


Fakitermelés...,sáros részek...,lassan haladok

Jobbra az Ágasvár felé vezető út...,most kihagyom

Újabb patakocska

A felfelé vezető úton megfordul a fejemben egy Ágasvár,de jobbra-balra felázott földutakat látok és most el akarom kerülni a "sáros disznó" kinézetet,ezért maradok aszfalton.
A fakitermeléseknél nagyon sáros az út,lefelé is csak lépésben haladok.


Mátraalmás...,merre tovább??

Mátraalmás

Szükség van ilyen táblákra,kellenek!!!  (sajnos)


Fekete-tó felé vezető út...,most ezt is kihagyom

 Majd egy szárazabb évszakban bejárom azt az utat is,mert egészen Mátraszentlászló határáig vezet. Most is bemerészkedtem néhány száz méter erejéig,de visszafordultam,kerülendő a "sáros disznó" kinézetet.

 
Mogyorós-orom...,ott lent Parádsasvár

Esőház...,romokban

Elérem a 24-es utat...
Visszaforduljak? Mehetek balra Parádsasvár felé vagy jobbra Galyatető irányába.


Galyatető...,erre folytatom  (Norbi?)

Galyacsurgó-emlékhely

Ezt nem tudom,hogy mi a fene,de a kapu még megvan

Buszmegálló...,27 km felfelé...,pihenek egy nagyobbat...

Pásztó felé... (Nagy-Átal-kő...,egy kicsit magasabban)

Pelyhes-rét

Nincsen tiszta idő,pedig csodás a kilátás

Mátrakeresztes felé szárnyalok...,érzem,hogy elfogyott az energia

Csörgő-patak (Mátrakeresztes)

Mátrakeresztes

:)

Kövecses-patak

Hasznosi-víztározó

Hasznosi (Cserteri) várrom

Mátraverebély határában

Fáradtságot érzek,folyamatosan tekerek a faluban egy kutya is üldözőbe vesz,de nincs kedvem sprintelni inkább rá-rá kiáltok.
Még egy jó kis emelkedő aztán hazaérek...


Hazaérek...,viszonylag tisztán

Letekertem 65 km-t és nagyon elfáradtam...,ennek ellenére fantasztikus volt ez a kör a Mátrában.
Az erdő hangjai..,vízcsobogás..,a madarak lármázása..,a friss hegyi levegő..

A késői ebéd és a rövid szieszta  gyorsan helyre teszi a dolgokat és elfelejtem,nem érzem a fáradtságot,csakis az élmény marad meg.


>>>>>>>>>>>   TÉRKÉP



2 megjegyzés:

  1. Üdv, Feri ! Már vártam a beszámolódat,, jó volt otthon lenni,,, kösz!! Ez igen,, belehúztál rendesen!!! Ebben a korai időpontban ez nagyon kemény túra volt,, gratula!! (( és irigyellek rohadtul ))
    Azért ,, ha majd szárazabb lesz az idő és már energia is több lesz,,,a Pisztrángos -tavat ne hagyd ki!! Tökéletes végcél 1 csurdítással egybekötve...........Rudolf tanyától szinte sétagalopp odavissza...........

    Milyen évjáratú vagy??? A valamikori favoritos bandának voltál tagja?? ((Mihályi Lajos és társai ! ))
    nohát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm az elismerő szavakat,valóban elfáradtam,erős volt. Meglepő módon lefelé a hegyről tört rám :))

      Terveinkben szerepel egy Kékes-túra és akkor majd talán meglátogatjuk a Pisztrángos-tavat is. Annyi jó túraútvonal található a Mátrában,szebbnél szebb helyek...,jó lenne többet bejárni,megismerni!

      Nem voltam tagja favoritos bandának...,régen sokat tekertem,de akkor is csak ilyen amatőr (koca) bringás voltam mint manapság. A Favorit sajnos egyáltalán nem volt kihasználva a tavalyi évben,nem is nagyon bírtam volna ezeket a túrákat erőnléttel...,nem is egy hegyremenős áttétele van,változtatni pedig nem szeretnék rajta.

      67-es évjáratú vagyok...,kihozom belőle amit lehet :)))

      Üdv: Feri

      Törlés